Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Tydzień Seniora w 2015 roku w Trzebiechowie

Utworzono dnia 06.10.2015, 13:54

5 października rozpoczęliśmy w naszym Domu obchody Tygodnia Seniora. Każdego dnia czekają na naszych mieszkańców nie lada atrakcje.

Poniedziałek minął nam pod hasłem „Młodość w sercu, wigor w ciele”. Mieszkańcy wraz z pracownikami rywalizowali w rozgrywkach sportowych o mistrzostwo oddziału.

Po ciężkich zmaganiach sportowych wtorek był dniem odpoczynku i relaksu. W naszej oranżerii powstało Spa z prawdziwego zdarzenia. Mieszkańcy mogli skorzystać z takich usług jak: fryzura, makijaż, manicure oraz masaż twarzy i całego ciała. Jednym słowem „Młodość w sercu, wigor w ciele”.

Ponadto we wtorek odbył się wyjazd mieszkańców do Skansenu w Ochli, gdzie znajdują się zgromadzone i objęte ochroną zabytki architektury wiejskiej. Muzeum posiada w zbiorach bogatą kolekcję współczesnej sztuki ludowej i nieprofesjonalnej. Podczas zwiedzania Pani przewodnik opowiadała ciekawe historie, które w klimacie muzeum, przy odrobinie wyobraźni przeniosło nas w czasy naszych przodków. Mieliśmy też okazję poznać Pana Jana Papinę słynnego rzeźbiarza nieprofesjonalnego, który zaprezentował nam swoje wspaniałe dzieła. Miłym akcentem zakończenia naszego wyjazdu było ognisko na terenie obiektu Skansenu, wspólne biesiadowanie i poczęstunek. Wróciliśmy zmęczeni, ale o ile bogatsi w historię naszego regionu i pełni niezapomnianych wspomnień.

W środę przenieśliśmy się wraz z mieszkańcami za czeską granicę. Na naszych podopiecznych czekały rebusy, quizy, kulinaria i filmoterapia rodem z Czech. Nie zabrakło oczywiście krecika , sąsiadów, Heleny Vondrackovej i Karela Gotta. Cały dzień minął pod znakiem świetnej zabawy i dobrego humoru, bo w końcu „Wesołe jest życie seniora”.

W czwartek zorganizowaliśmy zabawę taneczną i zaprosiliśmy naszych przyjaciół z filii Bełcze.

W tygodniu nie mogło zabraknąć także edukacji. Swoją wiedzą podzielił się z nami p. Jarosław Śnieguła i nauczył nas udzielania pierwszej pomocy. Na koniec mieszkańcy mogli wykazać się znajomością tego tematu, biorąc udział w konkursie. Ponadto przygotowaliśmy pokaz filmu „Ciekawy przypadek Benjamina Buttona”.

Tydzień seniora zakończony został sobotnią mszą świętą w intencji seniorów.